Fotograaf. Voor Nanika # 2 heeft Roelof samengewerkt met zijn broer Theo-Bert (grafisch ontwerper). De neiging om als oudere broer de leiding te nemen en allebei vanuit een vrijwerk-gedachte te werken, maakte deze samenwerking tot een uitdaging.

Dit resulteerde erin dat het eerste, uitgewerkte, concept weer losgelaten moest worden. In hun samenwerking vonden ze hun wederzijdse interessen voor iconen en identiteit. Het thema ‘Wakari’, wat letterlijk vertaald ’zoals het is’ betekent, hebben zij geïnterpreteerd als ‘de waarheid’, ofwel een werkelijkheid. Van iconen zijn vaak de zogenaamde ‘look-a-likes’ te vinden, sommige zelfs erg succesvol, waarbij er aan de werkelijkheid word getwijfeld. Hoe meer deze ‘look-a-like’ in de huid van de bekende persoon weet te kruipen, hoe succesvoller deze is. Wat is werkelijkheid bij het zien van een ‘look-a-like’? Is er sprake van meerdere werkelijkheden of… is het wat het is?


Roelof Pot legt met een persoonlijke interpretatie en oprechte benadering de authensiteit en kracht van de geportretteerde vast. Zijn city landscapes illustreren het stadswezen met altijd de aanwezigheid van mensen, zichtbaar of niet. Geïnspireerd door de Amerikaanse cultuur en overdadigheid zoekt hij naar een stijlvolle en glamoureuze innerlijke schoonheid. Roelof is de regisseur van het beeld waarin vorm en inhoud samenkomen. Geen afbeelding, maar altijd een verbeelding.Roelof is afgestudeerd aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten te Den Haag. Sindsdien heeft hij gewerkt voor organisaties binnen grafische vormgeving, reclame en tijdschriften en commercieel voor profit en non-profit organisaties.

www.roelofpot.nl